Avainteemat

Monilajisuus; monipuolisuus ja kaikkea mahdollisimman paljon. 
Halu oppia enemmän. 
Innostunut lapsi oppii.

Tavoite

Peli-ja lajitaidot kehittyvät.

Aloittelijasta huipulle, pelipolku ja sarjatoiminta

D-SM-sarja 
Nuorten PM-turnaus. 
Kausisuunnitelman käyttöönotto.

Toimintakulttuurin kehittyminen yksilötasolla

Kouluikäinen on usein liikunnallisesti aktiivinen ja touhukas. 
Luusto ja lihaksisto vahvistuvat, mikä luo edellytyksiä entistä monipuolisempiin urheilusuorituksiin. 
Uudet liikunnalliset taidot vahvistavat itsetuntoa, vesipallon harrastaminen voi muuttua aiempaa kilpailullisemmiksi. 
Säännöllinen harjoittelu, lajitaitojen varmistaminen,monipuolinen harjoittelu – heitto- ja polkuharjoittelu vakioituosa harjoitusohjelmaa. 
Motoriset perustaidot varmistava oheisharjoittelu.Painopiste nopeudessa, ja kestävyydessä hauskojen pelien ja leikkimielisyyden kautta. 
Uintisarjat osaksi allasharjoittelua. 
Pelialueen hahmottaminen ja pallon sijainti. 
Pelirohkeus pelitilanteissa – kontaktit ovat osa vesipalloa.. 
Taktiikoiden alkeet; pelipaikat, hyökkäyskaari, miesvartiointi, sentteri.

Valmennus

2 valmentajaa (I-tason koulutus suoritettuna). 
Valmentaja rohkaisee, opettaa ja ylläpitää rohkeuden ilmapiiriä ja peliä kehittäviä harjoitteita – valmentaja syventää pelaajien lajitaitoja. 
Turnaustapahtumiin valmistautuminen. 
Saapuminen pelipaikalle reilu tunti ennen ottelua, lämmittely kuivalla, valmistava palaveri ja verryttely altaassa. 
Ottelun jälkeinen pelipalaveri ja ohjeet seuraavaan peliin. 
Kausisuunnitelma ja sen toteutuksen seuranta.  
Kehitettävien osa-aluiden mukaanottaminen seuraavan kauden suunnittelun perustaksi.