Pisarasta löytyy malleja harjoittelun suunnitteluun, tekniikkavideoita sekä satoja kuivaharjoitteluvinkkejä. Mallit ja työkalut auttavat valmentajaa valmennuksen suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa. Toiminnallisten työkalujen ansiosta Pisara mahdollistaa sujuvan kommunikoinnin urheilijoiden ja valmentajien välillä.

Esimerkiksi urheilija voi pitää palvelussa harjoituspäiväkirjaa ja tarkastella kaikkia itseään koskevaa tietoa, kuten kausisuunnitelmia, harjoituksia, testituloksia ja valmentajan arvioita itsestään. Valmentaja puolestaan pääsee seuraamaan omien urheilijoidensa harjoittelun toteutumista sekä antamaan palautetta siitä. Sivustolta löytyviä harjoitteita, opetusvideoita, tai ladattavia artikkeleita voidaan hyödyntää omiin tarpeisiin ja jakaa niitä omien ryhmien kesken.

Pisara-palvelu on Suomen Uimaliiton jäsenseuroille suunnattu työkalu, jonka käyttöoikeus kuuluu kaikkien uintiurheilijoiden Blue Card-lisenssiin sekä Uimaliiton jäsenhintaan.